sobota 2. května 2009

SUN není Slunce


SUN je NYSE ticker pro společnost SUNOCO INC. DL 1,, P/E: 4,27, F P/E: 13.68, Yield: 4.24,... (zdroj finance.google.com), vnitřní hodnota je podle valuepro.net asi 846.33.

SUN je kůň, na kterém jsem už jel. Poprvé v roce 2006 od 59,9 k 68. Druhé osedlání v březnu 2009 s kurzem 27,6 jsem byl vyhozen ze sedla na 26,68 margin callem. Potřetí jsem naskočil na 26,95, pevně třímám otěže a těším se jak mi pěkně roste :)

Člověk si může svobodně vybrat jestli peníze utratí, uloží na super truuper účet s úrokem 3 procenta, nebo je vloží do akcie, která přináší pravidelnou dividendu necelých 5procent (4 platby) ročně i v těžkých dobách. Na benzinku zkrátka občas musí zajet i nezaměstnaný pokud má doma auto.

Se SUNem jsem slevil z požadavku 10 procent dividend ročně a více, ale kompenzuju si to představou okamžiku , kdy MA50 převýší MA200 graf SUN (neprodám ne ne ne). Čekání si budu zkracovat pročítáním seznamu vlastníků SUN, prohlížením ohodnocení a případně i formulářů vyplněných pro "akciový dozor". Páni analytici sice radí HOLD, ale v okamžiku kdy změní názor na BUY budu doufám ve výrazném zisku.

Nezkolabuje-li civilizace, tak v nejhorším případě na dividendách dostanu to, co do SUNOCa vložím. V lepším případě za pár let budu z výnosů plánovat výlet (no to budu muset pár kusů přikoupit :)

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz