úterý 16. prosince 2008

Skvělé desatero pro blogující investory

Na Sově v síti je desatero psaní pro web od Gerry McGoverna, přeložené Markem Prokopem. Článek je starý 5 let. Zkusíme se společně zamyslet, jak moc aktuální stále je. Probereme jednotlivá "přikázání". Půjčíme si jejich nadpisy, malinko je zbavíme akčnosti odebráním sloves :)

1)Poznání čtenáře
Čtenáře poznáte v diskusi, emailové komunikaci a mnoho Vám na něj prozradí systémy jako Google Analytics. Čtenář může být zároveň i velmi dobrý psavec, který Vám přivede další čtenáře.
Je mi opravdu velkou ctí, že jsem kromě Tebe, ČTENÁŘI oslovil i majitele blogů http://www.podnikanivusa.com/ , http://aakjh.blogspot.com/ nebo www.chcivydelatpenize.cz. Čtenáře (nebo náhodné návštěvníky?) tohoto blogu nejvíce zajímají: vývoj ceny ropy, akcie na páku, největší firmy světa, jak vydělat, urok az 7,8%, "servis na tata safari" či kde koupit zlato. Podobných slovních spojení, které čtenáři hledali je asi 650. Asi bych se měl trochu zamyslet, omezit šíři záběru a psát hlavně o tom co Vás zajímá, ale co mne zároveň baví. Poznaly nástroje od Googlu dobře Vaše zájmy, nebo jsem vedle?

2) Přístup vydavatele
Správný obsah, i to, co je na počátku stránky stále hledám.

3) Krátce a jednoduše
"Jděte k věci. Pak přestaňte" To se mi moc líbí, a co Vám?

4) Aktivní obsah
Tady mne Gerry McGovern s Markem Prokopem dostali. Nic neprodávám, nenabízím, píšu jen pro radost. To Mudr. Hýsek píše akčnější blogy.

5) Obsah v souvislostech
Zatím občas připomenu starší kousek v závěru článku. Velmi pěkně zpracované souvislosti jsou vidět např. v chcivydelatpenize.cz nebo také podnikanivusa.com. V obou případech jde o dobře konfigurovaný a použitý plug-in do publikačního systému. Jinak na to jde Hýsek. Používá sítě vlastních blogů podporovaných sociálními sítěmi, záložkovými systémy.

6) Piš o tom, co lidi hledají
V článku se zmiňují nástroje Wordtracker, Overture. Dnes můžete bez obav použít nástroje Etargetu, Google Adwords Návrh klíčových slov, našeptávač na Seznamu a další. Můžete také používat zpětnou kontrolu - dívat se na to co nejvíce hledali návštěvníci a podle toho plánovat další články.

7) Skvělé nadpisy
Nadpis je to první, a někdy i poslední, co čtenář přečte :)

8) Skvělá shrnutí, věty a odstavce
Více komunikace, zábavněji a míň slovy: desatero psaní pro web je stále platné. Neutíkejte ještě :)

9) Skvělá metadata
Uspěchaná doba nám metadata o stránce redukovala do nadpisu a shrnutí. Nepromarněme tuto příležitost oslovit hledající.

10) 3* Redikujte
Maruško, pojď mi to zkontrolovat prosím.


Přestože vývoj přinesl nové fenomény typu sociální sítě, web 2.0 "udělátka" (zkuste Google Friend Connect), tak lze říci, že Desatero psaní pro web (Sova v síti 19.08.2003) je stále aktuální a platné.


Writing for the Web: Part 1 (New Thinking, 28. 4. 03)
Writing for the Web: Part 2 (New Thinking, 5. 5. 03)

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz