středa 6. května 2009

Lovíme Býka, vyváženě

5.5.09 - vybrané tickery na finance.google.com


V pondělí 4.5.2009 se děly věci! Oblíbený "indikátor nálady" - akcie WFC vyrostly o 23 procent, většina ostatních akcií také předváděla zajímavé nárusty. Byly ovšem vyjímky z oblasti zdravotnictví, utilit, tabáku ... zkrátka oborů u kterých investoři hledají jistotu a ke kterým se obracejí v čase růstu zády (prostě realizují zisky). Možná šlo jen o posunutou týdenní periodu.

Existují skupiny akcií jejichž kurz jde "proti sobě"
. Např. jedny rostou v pátek, pondělí a ve středu hledají "dolíky". Druhé v pondělí či pátek ztrácí, aby ve středu zazářily.

Pokud chce mít člověk klidné spaní při týdenních poklesech je dobré namíchat tituly z obou skupin tak, aby byl výsledný pohyb nulový nebo raději kladný. Jak to ale prakticky udělat,?

0) Vybereme loviště. Zvolil jsem akcie z indexu S&P 500 (Kvalitní kousky se kterými se dá u BJ abchodovat na Margin / páku)

1) V moři zelené, najdeme červené ostrůvky nebo naopak (hledal jsem poklesy)

2) Uděláme první síto. Vzal jsem tituly s P/E < 15. Dostal jsem tak 44 titulů ke kterým jsem zatím manuálně dohledal P/E, výši dividend, cílovou cenu "dle Yahoo"

3) Uděláme druhé síto. Vybral jsem několik titulů s nejnižším P/E a několik s nejvyššími dividendami dostal jsem 14 vážných kandidátů (MO, ORCL, RAI, TEG, AEP, AVY, XEL, SCG, HUM, AIZ, CNP, HOW, GR, COL)

4) Vezmeme v úvahu vnitřní cenu akcie, ROE a máme z původních 500->44->14 vybrané nejlepší kandidáty v mém případě: AIZ, MO, CNP, AEP, COL, HUM

5) Otestujeme. V mém případě čekám v út, st nárust a ten se dostavil s vyjímkou u energetických utilit CNP a AEP.

6) Nakoupíme.

Vybral jsem pro dnešek:
AIZ (Assurant, Inc .. pojišťovna)... a nezachytil "raketový růst"
MO (ALTRIA GROUP INC. ...cigarety pivo holding)... nakoupil a na konci dne je "zaplacený poplatek" plus 0.85% v zisku

Nevím jestli je nastíněný postup příliš složitý nebo naopak hloupý. Vím jen, že se mi s jeho pomocí daří nacházet dobré kousky. Ano i extémně špatné jsem zkusil :(. Pokud se zdá příliš pracný, lze body 0 až 4 hodit na krk některé "stock finder" aplikaci (u Vašeho brokera nebo služby typu Kiplinger's Stock Finder ...) případně celou správu portfolia svěřit profi obchodníkovi.

Tabulka vybraných akcií z indexu S&P 500

PS: Uvedené tickery ani postupy neberte jako doporučení, snad jako inspiraci. I přes ulici člověk přechází na vlastní riziko.

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz