úterý 10. listopadu 2009

Les jako investice?

Možná máte doma krb a za drahé peníze do něj kupujete naštípané dříví. Možná vlastníte les po dědečkovi a občasná probírka skončí v kotli. Možná přemýšlíte jestli koupit stavební, zemědělskou či lesní půdu jako investici do budoucna. Nevím.

Skoro určitě ale vím, že Vás v posledních 3 letech na odněkud vykukla reklama na zelené investování. Aspoň mám ten pocit. Dříve jsem tomu moc nevěnoval pozornost (nebo jsem ji ztratil po zjištění minimální vstupní investice :).

Dnes jsem trochu více zkoumal jednu takovou zelenou investici - Robinia Invest GmbH. Už sám název je zajímavý Robinia - Akát, rychle rostoucí dřevina s možným energetickým využitím. Firma buduje plantáže v Německu, což mi evokuje "vymahatenost práva" a růst ceny pozemků. Projected return calculations for a 10 Year Investment .. líbí?

Pokud bych stál před otázkou jestli investovat do solární energie (výnosy jsou gererovány dotovanou výkupní cenou elektřiny, která klesá) nebo investovat do lesa (cena pozemků i energetického dřeva trvale momalu STOUPÁ) určitě bych alespoň polovinu uvažovaných peněz dal do lesa.

Další info o zeleném investování (výběz z odkazů)
Les jako investice ...skvělý článek v Lesnické práci jsem našel až dodatečně při hledání termínu "les investice" v Google (ano Google podporuje blogy na blogspot.com :)
Green Investment Netwok
Timber Investment
Green investments better for job creation ...
Green fund
Alternative Energy Investments: Three Scenarios For Clean Energy

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz