čtvrtek 11. února 2010

Když musíš, tak musíš.

Víte co se stane, když USA zveřejní, že bude mít historicky nejvyšší dluh, Řecko intenzivně hledá kupce na své dluhopisy, Váš broker sníží margin několika titulů a vy držíte velkou páku? Ano, dojde "Margin Call" - do interní schránky, emailem, SMSkou a nakonec si i příjemně popovídáte telefonem. (tak nějak se mi to semlelo po 5. únoru)

Margin Call se dá ošéfovat několika způsoby:
a) dosypu peníze (nebo dojde pořádný balík dividend)
b) nechám na svůj účet převést kvalitní akcie z jiného účtu
c) realizuju zisky (prodám cenné papíry, jejichž kurz mi stoupl)
d) prodám cenné papíry i když jejich kurz je nižší jak nákupní.

Poslední výplach mne "naštěstí" jen donutil realizovat zisky a zamyslet se nad tím, jestli je dobré nechat se k něčemu nutit. Je škoda snižovat/likvidovat pozice, které mohly vydělávat dlouhá léta.

Pozor: Úroky z úvěrů na nákup akcií nejsou daňově účinným výdajem

3 komentáře:

Jan Juricek řekl(a)...

TO jsem nevedel, ze muzeme obchodovat dlouhodbe s pakou na NYSE pres brokerjet....

follow as řekl(a)...

Tady jsou dva seznamy:
akcie ...
fondy ...

a jinak to může být i o tom, že koupím třeba Telefoniku za 30000Kč a díky tomu že se s ní dá nakupovat na margin, tak "mi přibydou" další peníze za které můžu koupit libovolné další cenné papíry.

Unknown řekl(a)...

Super web nieco podobne sa pokusam pisat na mojom blogu www.slebo.6f.sk

 
Počítadlo.cz