úterý 20. ledna 2009

Investorum emailem - Investor Relations

Firmy obchodované na burzách mají kromě informačních povinností ze zákona, také informační povinnost vynucenou konkurencí, zvyklostmi v oboru či oddělením marketingových komunikací.

Díky tomu téměř na všech webových prezentacích veřejně obchodovaných firem najdeme "Investor Relations" sekci. Některé obory jdou ještě dále a umožňují po registraci zasílání firemního Newsletteru. Třeba v těžebním průmyslu zakotvil ve struktuře firemních stránek "E-News Subscription".

Proč to vlastně píšu? Cca. před půl rokem jsem vyplnil E-news subscription u firmy ...(její jméno napíšu, z důvodů jež budou zřejmé o tři řádky níže, jen vážným zájemcům emailem) a v polovině ledna 2009 jsem se nestačil divit:

a) Psala mi Katy ...
b) V políčku KOMU bylo přes 50 adresátů
c) V emailu byly upoutávky nových článků na firemním webu
d) Email končil téměř dokonalým emailovým podpisem, kde byla identifikace firmy, telefony, faxy web, email ...

Nejsem-li angličtiny znalý nebo mne sejří tuny spamu, tak zprávy od neznámých lidí skoro automaticky mažu. Pokud bych ovšem na první pohled viděl, že mi píše firma XY dostala by zpráva milost.

Mnoho adresátů = dobrý kandidát na zařazení do složky SPAM. Navíc používání to: místo bcc: poskytne informaci konkurenci i investičním poradcům. Email sám dá nápovědu hackerům. I laik na první pohled uvidí, že mezi adresáty je významný dodavatel technického vybavení, hotel, ve kterém se ubytovávají lidé jednající se společností apod. Další adresy by se daly minimálně použít k rozeslání vlastní nabídky investování do ...

Email na mne zprvu vyvolal dojem SPAMU, pak PUMP and DUMP SPAMU a až po jistém vynaloženém úsilí, jsem zjistil, že jde o vyžádanou informaci od seriózní firmy. Je vidět, že je zde mnoho místa pro služby školících a komunikačních agentur a také existují zajímavé "nepřímé" možnosti sběru velmi zajímavých informací.
--
WFC povinné informace
Dart Mining - e-news subscription (ne tu jsem se neregistroval a nepsali mi - jde o jinou firmu)
ce

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz