neděle 18. ledna 2009

Jak se (ne)nechat podojit

Zase jsem nepřetlačil trh ...
V noci prudce oslabil dolar ...
Koupil jsem a páku a kleslo to ...
...
... a došel mi Margin Call (emailem, SMS, nebo mi volal broker )
... a systém vygeneroval MC.
...
... takže jsem musel prodat ze strátou
... bylo nutné vložit peníze nebo další CP

Poznáváte se v tom někdo?

Samo sebou, několik hodin po tom (co došlo k realizaci ztráty, doplnění peněz), otočil trh prudce na SEVER. Takže režijní náklady se zvýšily a brokerovi narostl zisk. To není moc pěkná představa.

Jak se nechat co nejmíň oškubat?

1) Zahodit páku do žita. To je nejjistější řešení. Doufám, že alespoň třetina "pákařů" ví co dělá, proč to dělá a zná cenu rizika - takže páku asi nezahodí.
2) Mít dobrý obchodní plán
3) Pracovat se zajištěním portfolia. Řídit rizika.
4) Sledovat VIX, SKF, objemy, zprávy, technickou analýzu a tisíc dalších- zkrátka nechat informace pracovat pro sebe.

Možná by nebylo špatné najít velmi dobrého poradce. Poradce, který si bude hlavu lámat za Vás a který bude motivovaný z růstu Vašeho portfolia (ne ze stagnace nebo poklesu)

Vyděláváte Vy, nebo Váš broker?

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz