čtvrtek 9. července 2009

Šroto VETO

Skvělé, prezident Václav Klaus vetoval zákon o šrotovném.

Člověk, který dojíždí za prací do sousedního města, má průměrný plat musí platit autobus/vlak nebo vrážet peníze do provozu automobilu. Lidé s nadprůměrnými příjmy, mající k dispozici služební auta navíc dostávají náhrady a nemusí nic vykazovat. Zaměstnanec jede na služebku a musí přiznat i chlebíček na svačinu. Zaměstnanec jež dostane služební auto, může ho používat i k soukromým účelům nutně ve výplatě daní 1% pořizovací ceny auta, ne tak vrchnost.

K náhradám: 200 poslanců, 81 senátorů. Pokud budeme pro jednoduchost předpokládat, že dostávají všichni maximální částku, dostaneme se k zajímavým počtům: 281 * 34200 = 9610200Kč měsíčne. Za rok je to 115322400 Kč. Zapomněl jsem na euro poslance, soudce, ředitele státních institucí ... pro jednoduchost vynásobíme měsíční náklady na dopravu poslanců a senátorů čísle 5. tedy 9610200Kč * 5 = 48051000Kč. Za celý rok je to 576612000Kč ... za 4 roky je to 2 306 448 000Kč.

Ano šrotovné je možná nesystémové, možná diskriminační, možná nebude mít efekt (vysvětlí mi někdo proč u nás prodeje aut klesly a na Slovensku stouply?)... ale možná by nestálo o moc víc jak stojí náhrady za dopravu pro poslance, senátory, soudce, ředitele státních institucí apod za jedno funkční období.

Na jedné strane je třeba z daní nás všech placený šéf NKÚ, kterému málem do stáje tří služebních aut vplulo Masserati a na druhé straně jsou tisíce lidí, kteří jezdí do práce rozhrkaným Favoritem jehož provoz si platí sami. Co se stane, když má poruchu prezidentské auto? Nic, dá se do opravy a jede se druhým. Co se stane když se partě dělníků pokazí ve Favorit? Vzhledem k tomu, že jim ujel poslední ze třech autobusů, tak přijdou nejspíš o půlden dovolené.

Každý měsíc je z našich daní hrazena nemalá částka na dopravu "vrchnosti". Proč by JEDNOU ZA ŽIVOT nemohli dostat malý příspěvek na posun svých zadků auty do práce i řadoví občani?

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz