neděle 9. srpna 2009

Otázky pro Johna - soft, hard a výsledky

Pokračování rozhovoru s Johnem tentokrát o technice a plodech práce.


V počátcích Tvých výrazných úspěchů měly dráty počítače. Jaká je tvá oblíbená značka? Jaký používáš nejraději OS? Jaký OS (Win/Lin/Mac ...) používají počítače Tvých zaměstnanců? Pracuješ radši s Wordpress, osCommerce nebo vlastními aplikacemi?


Tak kazdou chvilku zkousim neco jineho. Tyhle odpovedi pisi na notebooku Dell XPS M1530. Nedavno jsem si ho koupil a moc se mi libi. Na cesty mam mensi HP 2133. S tim jsem objel cestu kolem sveta a napsal vetsinu me knizky. V praci mam normalni desktop se dvema monitory. Vsude mam Windows. A v praci take Windows a cim dal vice pocitacu pro zamestnance vybavuji dvema
monitory. Uspora casu pri praci je obrovska.

Jinak mam rad ruzne open source. Samozrejme Wordpress,ktery mam na spouste webu nebo osCommerce na kterem bezi xyzbikes.com a je to naprosto dostacujici. Joomla je taky muj oblibeny system, hlavne kvuli sve jednoduchosti. A kdyz neni mozne pouzit osCommmerce tak nechavam programovat vlastni aplikace.

Máš stálé poskytovatele telekomunikačních služeb, nebo je občas měníš?

Menim podle toho kdo da nejlepsi nabidku. V kancelarich mam T1 linky a kdykoliv je potreba obnovit kontrakt tak hledam kdo da nejlepsi cenu.

Jsi už za vodou? Pracuješ pro radost?

Kdyz jsem zacal podnikat tak jsem mel cil jit do duchodu do 3 let. Kazde tri roky jsem zjistil, ze se mi to nepodarilo splnit a znovu jsem si dal ten stejny cil. Vydelal jsem dost penez, ale udelal jsem i spatne investice a zase o ne prisel. Ale po mem prestehovani do USA se mi to skutecne podarilo. To jak se mi podarilo vybudovat firmu behem prvnich par let mi zpetne pripada neskutecne. Zacinal jsem skutecne s minimem a premyslel jsem nad kazdymi deseti dolary. Byl to extrem, ze treba prvni verze webu byly na hostingu zdarma a ja jsem uvazoval jestli zaplatit 25 dolaru za rok za placeny hosting. Proste jsem byl schopen premyslet nekolik dni, protoze jsem mel strach, ze vyhodim zbytecne penize z okna. Byl jsem extremne opatrny a
az skoro paranoidni neutratit zbytecne zadne penize. Ale nemuzu rict, ze by se to nevyplatilo. Podarilo se mi toho skutecne hodne a tim, ze jsem byl tak opatrny tak v podstate bez rizika.

Hodne veci co delam poslednich par let uz jen tak abych si neco vyzkousel. Neni to honba za prezitim. Spise me zajima nejaky novy koncept a chci si dokazat jestli mam pravdu nebo ne, kdyz neco budu delat urcitym zpusobem.

Jinak nic neni 100% radost. V kazde cinnosti je neco co cloveka nasere. Ale to je zivot a patri to k tomu. Zjistil jsem, ze nedelat nic by me nebavilo. Kdyz se to podnikani dela chytre tak to jde relativne velmi snadno. Clovek nemusi mit vyplazeny jazyk a spocenou kosili, aby neco dokazal.

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz