středa 23. července 2008

CAR jede

CAR v Google finance dne 23.7.2008
Minulý rok jsem si malinko namastil kapsu na CAR (Avis Budget Group Inc. ... autopůjčovna, 30 000 zaměstnanců). Podařilo se mi realizovat zisk 50 procent přibližně za 6 měsíců.

Ale ne, kecám, paměť mi neslouží. Bylo to na přelomu roků 2006 a 2007. Ještěže BJ má historii obchodování. Nakoupil jsem 10.10.2006 akcie AVIS BUDGET GROUP SHS á 18,95 USD. Prodej byl až 19.7.2007 za 30 USD. (splnění daňového testu OK :)

Abych pravdu řekl, rád jsem se jich zbavil. V okamžiku nákupu oblíbené udělátko http://www.valuepro.net/ ukazovalo fantastické čísla vnitřní hodnoty, když jsem prodával ukazovalo 0. Ne, že bych dal na jeden nástroj plněný nepřesnými daty z burzy, ale trochu mně to zneklidňovalo.

Nevím proč, ale 22.7.2008 jsem si na milou autopůjčovnu CAR vzpomněl. Jestli v USA klesají prodeje aut (v jedné průměrné rodině jich teď bude možná o trochu míň :), je šance, že si lidi budou auto častěji půjčovat. Trochu této tezi dávají za pravdu ukazatele RAE, ROE ... které se v prvním čtvrtletí tohoto roku výrazně zlepšily proti údajům z roku 2007.

Naprosto brutální pokles kurzu - akcie se dlouho držela na hladině kolem 10USD i v době, kdy byly kvalitní tituly jako WFC na několikaročních minimech, pak poklesla pod 5 dolarů - MYSLÍM, že je tu potenciál k růstu na zmíněných 50 procent http://finance.google.com/finance?q=car. A pokud trochu dám i na valuepro.net, tak ten růst může být i výrazně více něž 100procent.


Dnešní open byl na kurzu 6,35, momentálně je kurz 6,91 což je nárůst +0.55 nebo krásných 8.65% za JEDEN DEN. Je zvláštní, že kurz roste zběsile i ve středu. Dá se očekávat, že spekulanti v krátkých pozicích budou realizovat zisky a srazí kurz někde k 6,50 ale více dlouhodobých investorů se nechá okouzlit vnitřní hodnotou, kterou teď počítá valuepro.net - 511USD (koupím akcii za necelých 7 USD, a mám poměrně pěknou šanci, že se během roku podívá její kurz o kus výše). Pro lepší kurz hovoří i pohyblivý průměr ... MA(50) 10,46 a MA(200) 13,2 více asi na http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=CAR

Tedy z pohledu laika 23.7.2008 tvrdím:
během 5O dnů může CAR pokořit kurz 10 USD
během 200 dnů, může pokořit kurz 13 USD
Některé techniky, může k nákupu inspirovat průraz bollingerova pásma, případně MA(50) < MA (200)

Riziko je poměrně velké,... tedy stejně jako u jiných společností, které mají tržní kapitalizaci nižší jak miliardu dolarů :)))))

Rád bych to riziko spojené se skvělou šancí podstoupil, ale ...

Žádné komentáře:

 
Počítadlo.cz